LinkedIn training in company? Klik op deze link om offerte aan te vragen!

Wat is er veranderd op de bedrijfspagina van LinkedIn?

Eindelijk, na lang wachten, heb ik ‘m: de nieuwe bedrijfspagina van LinkedIn. Dat werd ook wel tijd! De afgelopen weken hadden steeds meer cursisten in de training al wel het nieuwe format en ikzelf dus nog steeds niet. Beste lastig als je trainingen geeft en geacht wordt op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen. Maar goed, het is dus zover en intussen ben ik er al helemaal mee vertrouwd. LinkedIn heeft flink wat wijzigingen doorgevoerd, die ik allemaal in de nieuwe versie van mijn e-book ‘Mensen verbinden met LinkedIn’ zal behandelen. Hieronder alvast een voorproefje.

Inrichten van de bedrijfspagina voor de beheerder

  • Je kunt onder de naam van je bedrijf nu een slogan toevoegen van maximaal 120 karakters.
  • In de kop van je bedrijfspagina heb je een nieuwe functionaliteit met een zogenaamde ‘aangepaste knop’. Je hebt de keus uit de volgende opties:
    • Inschrijven
    • Lid worden
    • Meer informatie
    • Neem contact met ons op
    • Website bezoeken

Welke optie je ook kiest; LinkedIn zorgt ervoor dat je op de website terecht komt die je hebt ingevuld.

  • Met de knop ‘bewerken’ (‘pennetje’) is het heel eenvoudig om een bedrijfsprofiel in een andere taal te maken.
  • Ook contentsuggesties is nieuw. Je kunt een keus maken uit verschillende onderwerpen die je wilt gaan volgen (althans, waar populaire content voor is geplaatst). Je kunt filters gebruiken voor bijvoorbeeld volgers of werknemers. Voor beide geldt een minimaal volume van 300. Je kunt als filter bedrijfstakken invullen, locatie, functie en senioriteitsniveau. Zo kun je informatie eenvoudig filteren tot alleen datgene wat jou interesseert.

Rapportages over de bedrijfspagina voor de beheerder

Bij Statistieken kun je rapportages exporteren. Dat kan handig zijn als je bijvoorbeeld moet rapporteren aan je leidinggevende. Dit geldt zowel voor Bezoekers, Updates, Volgers. Bij Statistieken over Volgers kun je niet de identiteit van je volgers zien, maar wel kun je informatie krijgen over:

  • Locatie
  • Functie
  • Senioriteitsniveau
  • Bedrijfstak
  • Bedrijfsgrootte

Ook nieuw en interessant is dat bij het maken van een update, je nu de keus hebt om het de delen met OPENBAAR of met DOELGROEPEN. In het laatste geval heb je de volgende filtermogelijkheden:

  •  Locatie
  • Functie
  • Universiteit
  • Bedrijfstak
  • Bedrijfsgrootte
  • Senioriteitsniveau

Nadat je klaar bent met je instellingen, zie je automatisch rechts op de pagina hoeveel bezoekers tot de doelgroep behoren. De geschatte doelgroep is het aantal personen dat de update zowel op hun LinkedIn homepagina als in jouw bedrijfspagina zou kunnen zien. Als jouw instellingen tot een te kleine doelgroep leiden, kun je een aantal criteria verwijderen om de doelgroep te vergroten.

Als bezoeker van een bedrijfspagina

Voor bezoekers van een bedrijfspagina verandert er niet zoveel. Wel staat nu de algemene informatie over een bedrijf links onder de knop ‘Over LinkedIn’.

 

Het is wennen, maar als je er even voor gaat zitten, dan vind je al snel je weg. Vind je het lastig om zelf je weg te vinden in de nieuwe versie, volg dan de cursus Bedrijfspagina voor LinkedIn. Kijk op onze website voor de mogelijkheden. Je vindt daar ook meer informatie over het E-book ‘Mensen verbinden via LinkedIn’. Naar verwachting is de nieuwe, aangepaste versie in januari 2019 beschikbaar.