LinkedIn training in company? Klik op deze link om offerte aan te vragen!

Waarom een bedrijfspagina op LinkedIn

Onlangs vroeg een cursist aan mij wat de toegevoegde waarde is van een bedrijfspagina op LinkedIn. Je hebt immers al een persoonlijke profielpagina en als bedrijf heb je ook een website. Wat kan een bedrijfspagina dan nog toevoegen, behalve een hoop extra werk om het in te richten en bij te houden? Tijd voor een UPDATE, want er zijn goede argumenten te noemen om meteen morgen te beginnen met je bedrijfspagina.

Jij en je bedrijf

Zodra je een bedrijfspagina hebt gemaakt en daar ook het logo van je bedrijf hebt toegevoegd, kan je dit zichtbaar maken op je persoonlijke profiel. Dat betekent dat alle mensen die jouw profielpagina bezoeken, ook je bedrijfslogo kunnen zien. Zodra ze erop klikken, komen ze op de bedrijfspagina terecht. Wat je vaak ziet is dat mensen individueel met veel meer mensen gelinkt zijn en door de bedrijfspagina toe te voegen, laat je dus al die mensen op subtiele wijze kennis maken met je bedrijf. En je kan ze ook daarvoor uitnodigen.

Je creëert interactie

In tegenstelling tot heel veel websites, die, nadat ze online zijn gezet, nogal statisch zijn, kan je met een bedrijfspagina op allerlei manieren tot interactie komen. De updates die je als beheerder op een bedrijfspagina plaatst, kan de bezoeker van de bedrijfspagina of de volger van de bedrijfspagina INTERESSANT vinden of er COMMENTAAR op geven. Ook kan de bezoeker besluiten om de content op twee manieren te SHAREN (DELEN). Op die manier komt de boodschap van jouw bedrijf in allerlei nieuwe netwerken terecht.  Zo vergroot je de kans op meer volgers van je bedrijfspagina of op meer bezoekers van je website, afhankelijk van de strekking van je boodschap.

Adverteren via je bedrijfspagina

Je kunt UPDATES op je bedrijfspagina laten SPONSOREN door LinkedIn. Dan maak je via LinkedIn Adverteren een campagne aan. Daar kan je precies aangeven bij welke doelgroep op LinkedIn je een update onder de aandacht wilt brengen. Zodra je dat hebt gedaan, komt je update terecht in de homepage van je doelgroep. De omvang van die doelgroep bepaalt de hoogte van het bedrag dat LinkedIn in rekening brengt. Onder deze knop kan je nog meer mogelijkheden vinden om op LinkedIn te adverteren.

Meten is weten

Als beheerder van je bedrijfspagina kan je eenvoudig toegang krijgen tot verschillende cijfers, die betrekking hebben op BEZOEKERS, UPDATES en VOLGERS. Deze cijfers worden gepresenteerd in overzichtelijke grafieken, waarbij in een oogopslag helder is wat de resultaten zijn van je inspanningen.

Meer weten?

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je weten hoe je meer uit je bedrijfspagina kan halen? Meld je dan aan voor een training of cursus. Er zijn verschillende mogelijkheden: https://www.judithdepagter.nl/linkedin-trainingen/#ondernemers