Snel meer volgers op je LinkedIn bedrijfspagina

Zodra ik als trainer voor een groep ondernemers sta of ze een-op-een de geheimen van LinkedIn bijbreng, komt al snel de vraag: ‘Hoe krijgt mijn bedrijfspagina meer volgers?’ Ik snap die vraag wel, want de bedrijfspagina van LinkedIn kan enorme waarde hebben voor je onderneming en het kost je helemaal niets, behalve wat tijd en aandacht. En voor de bedrijfspagina geldt: hoe meer volgers, hoe meer vreugd. Vreugd staat dan voor aandacht, imago, netwerk en omzetkansen.

Wat is een LinkedIn bedrijfspagina?

Voor ik allerlei tips en trucs ga delen hoe je meer volgers krijgt, vertel ik nog even kort wat een bedrijfspagina is. Het is een gratis pagina waarmee je als bedrijf een extra, interactieve website volgens het format van LinkedIn kunt maken. Als beheerder van deze pagina kan je updates plaatsen die terecht komen bij de volgers van deze pagina. Overigens kun je, sinds de AVG, niet meer zien wie je volgers van je LinkedIn bedrijfspagina zijn, maar krijg je wel algemene informatie te zien, zoals locatie, bedrijfstak en functie. Wil je meer weten over het verschil tussen een persoonlijke pagina en een bedrijfspagina, dan verwijs ik je naar een eerder blog hierover.

Meer volgers op je bedrijfspagina

Er wordt momenteel een nieuwe tool
uitgerold, die het je gemakkelijk maakt om snel meer volgers voor je
bedrijfspagina te krijgen. Maar ook zonder die tool, zijn er verschillende
manieren die ervoor zorgen dat jouw bedrijfspagina in de spotlights staat:

  • Zorg voor een LinkedIn social mediaknop
    op je website met daarachter de link naar je LinkedIn bedrijfspagina.
  • Geef aandacht aan het bestaan van je
    LinkedIn bedrijfspagina via je nieuwsbrief; zorg voor een social media link
    naar je LinkedIn bedrijfspagina.
  • Maak ‘reclame’ voor je LinkedIn
    bedrijfspagina door de link op te nemen in de digitale handtekening van je
    outlook of ander e-mailprogramma dat je gebruikt.

Nieuwe tool: connecties uitnodigen

Op dit moment wordt een nieuwe
functionaliteit uitgerold in Nederland, waarmee je met een druk op de knop 50
van je connecties kunt uitnodigen om je bedrijfspagina te volgen. Stel je voor!
Als ondernemer heb je al snel meer dan 500 connecties, dus deze tool kan je dan
minsten tien keer inzetten. Het ziet er zo uit:

Geen tool? Geen nood!

Als je deze nieuwe functionaliteit nog
niet hebt, dan kun je hetzelfde ook handmatig doen. Ga naar je bedrijfspagina
en kopieer de URL (let op neem niet ‘/admin’ mee). Ga naar je persoonlijke LinkedIn
pagina en daar naar HOME | BIJDRAGE SCHRIJVEN | en typ iets in als: ‘Wie in
mijn netwerk wil onze nieuwe (of vernieuwde) bedrijfspagina volgen op LinkedIn?
Klik dan op onderstaande link.’

Je plakt met je rechtermuisknop de link
met de URL van je bedrijfspagina en wacht totdat LinkedIn deze pagina heeft opgehaald.
Nu kun je de URL eruit halen, want de link blijft bestaan. Deze bijdrage kan je
in eerste instantie aan al je 1egraads contacten sturen. Zij kennen
jou en waarschijnlijk ook je bedrijf. Je zou het een volgende keer aan IEDEREEN
kunnen sturen. Mijn ervaring is dat als mensen jou en je bedrijf niet kennen,
ze niet zo snel volger van je worden. Dus het rendement is het grootst bij jouw
1egraads netwerk. En dat natuurlijk alleen als je een kwalitatief
goed, actueel netwerk hebt!

Meer weten of leren?

Ik hoop dat deze tips je weer een stukje verder hebben gebracht qua kennis over LinkedIn. Merk je dat je nog meer over de bedrijfspagina van LinkedIn zou willen weten? Bekijk dan eens het aanbod qua cursussen in Soest: . Of schrijf je in voor module 2 van het LinkedIn Wintercollege op 13 januari 2020.