Als ondernemer ben je dagelijks bezig met je bedrijf, je klanten en de markt. Zeker als je zelfstandig werkt, heb je de handen vol aan alle werkzaamheden die horen bij het ondernemen. Natuurlijk staat het leveren van producten en/of diensten aan je klanten voorop. Daar verdien je immers je geld mee. Maar er zijn ook andere werkzaamheden die de aandacht vragen. Denk maar aan de administratie, boekhouding en acquisitie. Voor veel ZP-ers is het lastig om alles met elkaar te combineren en ook nog eens goed te doen. Tijd en ook kennis ontbreken vaak, waardoor dit werk erbij in dreigt te schieten. Zeker acquisitie wordt door velen gezien als een tijdrovende en vervelende klus, die je het liefst zo lang mogelijk uitstelt. Maar ja, de klanten komen niet uit de lucht vallen, dus je zult iets moeten doen. Herkenbaar? Goed nieuws: Linkedin kan je helpen bij het acquireren en nog op een leuke manier ook!
Meer opbrengst zonder extra kosten
Bijna elke zelfstandig professional heeft tegenwoordig een profiel op Linkedin. Met een beetje inspanning heb je dat profiel aardig op orde en intussen enkele honderden eerstegraads connecties opgebouwd. Misschien heb je zelfs al een bedrijfspagina aangemaakt. Maar dan? Wat doe je ermee? Hoe mooi zou het zijn als je dat profiel op Linkedin en je connecties actief zou kunnen inzetten om nieuwe klanten te werven? Dat kost je niets extra, enkel wat tijd. Je kan Linkedin strategisch inzetten als een krachtig marketinginstrument, waarmee je koude acquisitie inruilt voor veel warmere aanbevelingenmarketing. Dat is een stuk leuker om te doen en levert je ook nog veel meer op. Nu denk je misschien dat het te mooi klinkt om waar te zijn, maar bij de socialmediatraining.nl weten we dat het kan. Sterker nog; zelf maken we er dagelijks gebruik van en met ons talrijke zelfstandige professionals die we het hebben mogen leren. Als jij dat ook wilt, lees dan snel verder.
Marketing en Linkedin
In de module ‘marketing en Linkedin’ leer je bij desocialmediatraining.nl hoe je Linkedin strategisch kan inzetten voor je marketingdoelen. Nadat je zelf je doelstellingen helder hebt geformuleerd, krijg je inzicht hoe je gericht kan zoeken naar ingangen bij je prospects. Linkedin biedt allerlei geavanceerde zoekmogelijkheden, die maar door weinig ondernemers als jij goed worden ingezet. Verder leer je wat groepen op Linkedin voor je kunnen betekenen om meer klanten te krijgen. Na de training heb je een werkplan waarmee je gericht aan de slag kan en daarnaast ontvang je het E-book ‘Mensen verbinden via Linkedin’ dat je kan gebruiken als inspiratiebron en handig naslagwerk. Klik hier aan voor meer informatie over de training en aanmeldmogelijkheden.