LinkedIn training in company? Klik op deze link om offerte aan te vragen!

Meten is weten: hoe doe jij het op LinkedIn?

Als ik je vraag hoeveel mensen de afgelopen drie maanden jouw profiel op LinkedIn hebben gezien? Weet je dan het antwoord? Of hoeveel mensen je laatste bijdrage hebben geopend? LinkedIn houdt, zoals alle sociale media, alle verkeer netjes bij en laat jou het een ander zien in een overzicht. Dat overzicht vind je als je LinkedIn opent en rechtsboven klikt op IK en dan op PROFIEL WEERGEVEN. In het nieuwe scherm vind je onder je foto, je naam en aanvullende gegevens een lichtblauw vlak. Dat is je overzicht, je dashboard.

Het LinkedIn dashboard

In dit blog leg ik het dashboard per onderdeel uit. Wat betekent de informatie en wat kun je ermee doen.

  • Rechts bovenin staat de status van jouw LinkedIn profiel. Om ZEER DESKUNDIG, de hoogst haalbare status te behalen, moeten de volgende velden van jouw LinkedIn profiel zijn ingevuld:
  • Locatie
  • Bedrijfstak
  • Foto
  • Functie
  • Opleiding
  • Vaardigheden (+5)
  • Info (Samenvatting)

In je profiel zie je welke status je hebt en wat nog zou moeten doen om ZEER DESKUNDIG te worden:

 

In de 1e regel van de statistieken zie je de volgende gegevens:

  • Personen bekeken uw profiel
    • Je ziet hier het aantal bezoekers over de afgelopen 90 dagen verschijnen.
      • Als je een niet betaald account hebt zie je slechts de laatste 5 bezoekers die op je profiel gekeken hebben. In Meldingen verschijnen wel steeds de namen en profielen van de bezoekers.
      • Heb je een betaald account dan zie je wel alle bezoekers van de afgelopen 90 dagen.
  • Personen bekeken uw bijdragen
    • Van de laatste bijdrage die je hebt geplaatst wordt bijgehouden hoeveel personen jouw bijdrage hebben bekeken. Dat gaat door tot je de volgende bijdrage plaatst

Dat aantal is natuurlijk leuk om te weten, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om het rendement van jouw bijdrage. Hoe vaak is het gedeeld? Hoe vaak is het INTERESSANT gevonden of hoe vaak is er COMMENTAAR op gegeven. En wie hebben er commentaar op gegeven. Die gegevens staan niet op je dashboard, maar kan je natuurlijk wel zelf achterhalen.

Vergeet trouwens nooit de mensen die de moeite hebben genomen om commentaar te geven, te bedanken (ik ga er hier even gemakshalve van uit dat er positief commentaar wordt gegeven). Voor negatief commentaar stuur ik altijd een persoonlijke bericht.

  • Vermeldingen in zoekopdrachten
    • Het aantal keren dat jouw profiel in zoekresultaten is verschenen in 1 week (let op: statistieken lopen minimaal 1 week achter)

Wat biedt het dashboard in LinkedIn nog meer?

In het laatste deel van de statistieken in jouw LinkedIn profiel vind je:

  • Creatormodus: uit- of aanzetten. Ik heb hierover vorige maand een uitgebreide blog geschreven. Volg deze link voor alle informatie.
  • Mijn netwerk

Deze knop leidt je meteen naar de functionaliteit ‘Voor u aanbevolen pagina’s’. Hierin vind je bijvoorbeeld:

  • populaire personen in netwerk
  • voor u aanbevolen (bedrijfs)pagina’s
  • voor u aanbevolen personen
  • personen in dezelfde bedrijfstak als jij
  • personen met dezelfde vaardigheid als jij
  • populaire personen die je kunt volgen op LinkedIn.
  • Salarisinzichten

Via LinkedIn Salary kun je gegevens invullen over jouw laatste functie en wat je nu verdient. Als er gegevens beschikbaar zijn in LinkedIn Salary, dan zie je dat. Deze gegevens zijn alleen voor jou in te zien en LinkedIn geeft aan dat zij vertrouwelijk met deze gegevens omgaan en dat ze niet worden gedeeld.

  • Mijn items

Via deze knop kun je terugzien welke vacatures en bijdragen je hebt opgeslagen.

Door op de bovengenoemde knopjes te klikken, kom je meteen in de betreffende functionaliteit.

Zo ziet het er op je scherm uit:

Meer weten?

Ik hoop je met deze informatie weer een stukje wijzer gemaakt te hebben. Denk je na het lezen van deze blog: eigenlijk zou ik wel meer van LinkedIn willen weten, dan zijn er verschillende mogelijkheden:

o             kleine groepstrainingen voor ondernemers (en professionals) en werkzoekenden

o             1-op-1 trainingen

o             in-company trainingen.

Kortom, voor iedereen bieden we een passend aanbod. Heb je nog vragen? Bel dan 035-5881717 of stuur een mail naar info@desocialmediatraining.nl.