Leer online via ZOOM in 3 uur – in een kleine groep – alle functionaliteiten van LinkedIn, waardoor je geen drempels ervaart om het te gebruiken. Je gaat meteen met de theorie aan de slag op je eigen laptop en merkt zelf dat LinkedIn eigenlijk niet moeilijk is. Gewoon een kwestie van het goed uitgelegd krijgen.
Herken je dit?
- Je bent niet opgegroeid met social media en je weet dat je iets met LinkedIn zou willen, maar je hebt geen idee waar je moet beginnen;
- Andere ondernemers die je spreekt halen opdrachten uit LinkedIn, maar je durft niet te vragen hoe ze dat doen;
- Je hebt wel eens wat geprobeerd met LinkedIn, maar het werkt niet voor jou. Eigenlijk snap je totaal niet wat je aan het doen bent en heb je behoefte aan uitleg.
Hoe zou je het vinden als je?
- moeiteloos LinkedIn kunt gebruiken, omdat je alle knoppen helder uitgelegd krijgt en je nu snapt wat het doet en hoe je het kunt inzetten;
- de achtergrond bij de werking van LinkedIn uitgelegd krijgt, waardoor je niet meer in belemmeringen denkt, maar in mogelijkheden en kansen die je al die tijd hebt laten liggen;
- tijdens de training jouw LinkedIn profiel van beginner tot in ieder geval gevorderd hebt opgebouwd;
- moeiteloos jouw doelmarkt op LinkedIn kunt opzoeken met gebruikmaking van gratis filters;
- weet hoe je jouw netwerk digitaal kunt opbouwen, uitbreiden en onderhouden;
- aanbevelingen kunt vragen aan jouw meest enthousiaste klanten, waardoor je nieuwe klanten aantrekt;
- zichtbaar wordt op LinkedIn, waardoor de bezoekers op jouw LinkedIn profiel spectaculair stijgen;
- als expert met blogartikelen op LinkedIn aan de slag kunt die op jouw profiel zichtbaar blijven;
- weet hoe je lid kunt worden van Groepen op LinkedIn en weet hoe je daarin kunt communiceren en kunt netwerken;
- weet wat een bedrijfspagina op LinkedIn is, weet hoe je er eentje kunt aanmaken en weet hoe je deze kunt inzetten om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep;
- door het enthousiasme van de trainer niet kunt wachten om zelf verder met LinkedIn aan de slag te gaan;
- na afloop van de training een volledige en recente handleiding LinkedIn als naslagwerk toegestuurd krijgt;
- Je 1 week na afloop van de training de mogelijkheid hebt om vragen te stellen via ZOOM of via e-mail;
- na 14 dagen na afloop van de training een volledig op maat geschreven review van jouw LinkedIn profiel krijgt met complimenten over wat er al goed gaat en tips over hoe het nog beter kan.
De realiteit van de ondernemer
In mijn dagelijkse LinkedIn praktijk zie ik veel ondernemers die of nog niet met social media zijn begonnen of social media er maar een beetje op gevoel bij doen. Ze hebben ooit een LinkedIn profiel aangemaakt en denken dat ze vanzelf gevonden gaan worden door nieuwe klanten. Er gaat een wereld voor ze open als er uitgebreid uitleg gegeven wordt over de achtergrond van het gebruik van LinkedIn. De tijd ontbreekt vaak om er eens even rustig voor te zitten om het zelf uit te zoeken.
Wat heb je nodig om mee te kunnen doen?
- Je hebt een PC, een laptop of een i-Pad nodig met een ingebouwde of losse camera (webcam) en een microfoon of een headset.
- Je hebt minimaal een account op LinkedIn nodig. Heb je dit nog niet? Geen paniek. Je krijgt een document toegestuurd, waardoor jij moeiteloos binnen 5 minuten een account op LinkedIn hebt aangemaakt.
- Zorg voor een actueel digitaal CV, zodat je in de training je LinkedIn profiel al voor een groot stuk kunt invullen op je eigen laptop. Wij beschikken over twee leenlaptops voor als je geen eigen laptop hebt.
- Weet waar je doelmarkt zit. Wie zijn jouw klanten? Welke functie hebben ze en in welke bedrijfstak werken ze. We gaan daarmee in de training aan de slag.
Spreekt dit je aan, dan is de training ‘Persoonlijk meer rendement met LinkedIn voor de ondernemer’ – online iets voor jou!
Aan het woord is Ellen Overbeeke: Ik heb nu mijn eigen verhaal bij INFO op LinkedIn en daar ben ik trots op.
Ellen is coach in communicatie en veranderprocessen en werkt vanuit haar eigen bedrijf Overbeeke coaching & communicatie. Ellen volgde op 3 april 2020 deze cursus.
De aanleiding om bij jou een LinkedIn training te volgen, is dat ik al heel lang op LinkedIn zat en van alles voorbij zag komen, maar ik had geen zin en tijd om er wat mee te doen, en ik had genoeg werk. Totdat er geen nieuwe opdrachten meer binnen kwamen en ik opeens bedacht: ‘Wacht even, ben ik wel zichtbaar genoeg?’ Ik dacht meteen aan LinkedIn. Ik zit niet op Facebook. Wil ik ook niet. Ik weet dat LinkedIn hét zakelijke communicatiemiddel is, dus ik ben op zoek gegaan naar hulp. Mijn man (Peter den Blanken) heeft een individuele LinkedIn-training bij Judith gevolgd en was daar erg positief over. Zo kwam ik bij haar terecht.
Hoe zag je LinkedIn profiel eruit voordat je op de training kwam?
Eigenlijk heel simpel. Ik had staccato dingen beschreven als ervaring, functies en bij INFO vooral wat ik doe, maar heel summier. Eigenlijk was het een hele platte CV.Wat ik wilde leren was een goed profiel maken, mijn weg te vinden binnen dit netwerk en ontdekken wat er allemaal nog meer met LinkedIn kan. Want ik wil zichtbaar zijn en mijn netwerk uitbreiden.
Ik had al eerder gewerkt met ZOOM en vind het geweldig. Het mooie is dat Judith ons ter plekke dingen laat doen. Zij vertelt iets, ik zit te luisteren en ondertussen ben ik al bezig te kijken waar het dan staat. Omdat we met 8 deelnemers waren, had ik ook even tijd om het uit te zoeken en direct te veranderen. Dus het was voor mij heel praktisch.
Mijn twee grootste eyeopeners waren de kopregel en de ‘why’ bij INFO. Nooit gedacht dat die kopregel zo ontzettend belangrijk is. Ik pas ‘m regelmatig nog aan. En ik zie ook hoe en waar die kopregel terugkomt. Ik vind het neerzetten van mijn eigen verhaal bij INFO heel mooi; mensen kunnen nu lezen waarom ik doe wat ik doe en leren mij daardoor een beetje kennen. Ik dacht dat een dergelijk persoonlijk verhaal niet paste bij het zakelijke LinkedIn. Het staat er nu wel en dat vind ik gewoon heel leuk. En ik ben er trots op.
Ik vond de review als nazorg geweldig. Iedereen heeft behoefte aan een compliment en te horen wat er goed is. Vervolgens geeft Judith ook tips. Ik ben bijvoorbeeld al met vaardigheden aan de slag gegaan. Het E-book raadpleeg ik regelmatig. Er kwamen bijvoorbeeld minder meldingen van vacatures bij mij binnen na de workshop; waarschijnlijk had ik iets uitgezet. Kortom: ik ben blij met het E-book.
Online workshops/trainingen volgen vind ik fijn. Voor deze workshop geldt dat het leuk is om de theorie meteen toe te passen, je ziet gelijk resultaat. En je kunt ook gewoon je vragen stellen. Je kunt in je eigen tempo leren. je hoeft er niet voor te reizen, alleen moet je wel zelf je koffie of thee halen. Vóór de workshop test Judith met je of de techniek werkt en dat is ook wel belangrijk. Ik denk dat we de komende jaren veel meer online moeten gaan werken. Dus kom over je schroom heen en ga online. Er is op dit moment zoveel online te volgen, er wordt zoveel kennis gedeeld en dat geeft ook kansen voor in je werk. Met het enthousiasme en de ervaring van Judith kan iedereen op elk niveau verder met LinkedIn.
Aan het woord is Rolf Baas, fotograaf en eigenaar bij Stillonthemove: deze cursus heeft mij echt geholpen om LinkedIn te vullen en bruikbaar te maken. Het is meer dan een cursus alleen.
Rolf volgde op 1 april 2020 deze cursus 1-op-1 online via ZOOM.
De aanleiding om deze LinkedIn training te volgen is dat ik de stap heb genomen om mijzelf als transportfotograaf te gaan positioneren. Gaandeweg groeide het besef om meer te doen dan alleen foto’s en een website maken. Ik moest mijzelf beter profileren. Ik kwam tot de conclusie dat ik LinkedIn al heel lang heb, maar er eigenlijk niets mee deed. Enerzijds wil ik meer uit LinkedIn halen en anderzijds wil ik het ook bedrijfsmatig inzetten voor mijn transportfotografie. Een nieuwsbrief van DuPho (branchevereniging voor fotografen) waarin jouw training werd aangeboden triggerde mij om de training te gaan doen.
Ik had al langer een profiel, maar ik had eigenlijk geen goed zicht op de structuur van LinkedIn en welke plekken belangrijk zijn en waar je de juiste informatie neerzet. Mijn profiel bleek heel basic en niet op de goede manier gevuld.
Ik wilde in ieder geval twee dingen leren: hoe vul ik mijn profiel op de juiste manier en hoe kan ik mijzelf beter zichtbaar maken. Waar moet je informatie plaatsen, hoe zit het met de opmaak. Dat soort dingen.
De cursus volgde ik online via ZOOM. Dat was voor mij de allereerste keer. Ik vond het bijzonder prettig. En dat zit ‘m erin dat je meer gefocussed bent. Jij vertelt dingen, laat je scherm zien en ik ben op hetzelfde scherm aan het werk. Klassikaal les geeft toch meer afleiding. Zeker voor zo’n basiscursus waarin interactie met anderen niet noodzakelijk is zou ik een volgende keer gewoon weer voor de online versie kiezen.
De uitleg over welk onderdeel welke informatie bevat, heeft mij enorm geholpen. Zo kwam ik erachter dat ik een artikel had gemaakt in plaats van een bijdrage. De functie van de kopregel was ook een eyeopener. Dat je belangrijke informatie vooraan de kopregel moest zetten. Het was ook de aanleiding om al mijn teksten nog eens even tegen het licht te houden. Als je via HOME iets liked dat het meteen zichtbaar is voor je hele netwerk. Je moet er dus selectief mee zijn. Dus niet op 100 dingen klikken, want dan raakt je netwerk overbelast.
Het was niet alleen een cursus om te leren, maar ik heb er veel aan gehad om mijn pagina er echt beter uit te laten zien.
De cursus heeft mij opgeleverd dat ik veel beter begrijp hoe ik LinkedIn gebruik. Ik ben er ook bewuster en actiever mee bezig. En mijn eerste bijdrage leidde tot een leuk hernieuwd contact met een oud collega die voor mij een promotie film gaat maken voor mijn transportfotografie.
Qua nazorg ontving ik jouw E-book met en volledige LinkedIn handleiding. Het was plezierig om dit te krijgen. De review die ik van je heb gekregen was ook fijn, maar eerlijkheidshalve moet ik er binnenkort nog mee aan de slag.
Ik vond het meer dan een cursus over LinkedIn alleen. Het heeft mij echt geholpen om LinkedIn te vullen en het bruikbaar te maken. Ik kan iedereen die iets met LinkedIn wil doen deze cursus aanbevelen.
Wat levert deze training mij concreet op?
- Door de heldere uitleg kun jij moeiteloos en zonder drempels LinkedIn inzetten als waardevol communicatie instrument voor jouw bedrijf;
- Als naslagwerk krijg je een ruim 200 pagina tellend eenvoudig geschreven handleiding LinkedIn toegestuurd;
- Als nazorg krijg je èn een vragensessie via ZOOM (als je dat nodig hebt) èn een volledige review van jouw LinkedIn profiel, waardoor je precies weet wat er goed gaat en waar je nog de befaamde puntjes op de í’ kunt zetten.
Wat leer ik dan precies?
Deel 1: 2 uur (10.00 tot 12.00 uur)
- Korte voorstelronde deelnemers en trainer
- Korte introductie LinkedIn
- Hoe ziet een goed LinkedIn profiel eruit?
- Tips over inrichten persoonlijk profiel op LinkedIn
- Maak jij gebruik van jouw ambassadeurs op LinkedIn?
Deel 2: 1 uur (14.00 tot 15.00 uur)
- Uitleg overige knoppen LinkedIn
- De 4 communicatiekanalen op LinkedIn:
- Bijdragen
- Artikelen
- Groepen
- Bedrijfspagina (alleen communicatie)
- Do’s en dont’s om marketing te bedrijven via LinkedIn
- Zoeken via LinkedIn
- Netwerk opbouwen en uitbreiden – connecties uitnodigen – introducties vragen
- Gratis of betaald account op LinkedIn
- Tijd voor vragen
Maak kennis met de docent
Judith de Pagter is sinds 2010 zelfstandig expert en trainer in LinkedIn en heeft al ruim 5.500 cursisten met LinkedIn geholpen.
Waarom alleen LinkedIn? Netwerken heeft van jongs af aan haar passie en mensen willen helpen zit in haar DNA. Door haar zeer diverse internationale achtergrond in 23 jaar opgebouwd bij zeer diverse organisaties en haar kennis over ondernemerschap van de afgelopen 13 jaar, komt zij altijd met praktische voorbeelden passend bij de deelnemers.
Zij is sinds 2012 schrijver van het E-book ‘Mensen online met elkaar verbinden’ met in ruim 200 pagina’s in heldere taal met veel screenshots omschreven hoe LinkedIn werkt. Het is een waardevol naslagwerk voor elke deelnemer aan de LinkedIn trainingen.
Dit is wat Titia van de trainer vindt:
De kracht van Judith in haar social media trainingen is haar heldere, sterk praktijkgerichte kennisoverdracht. Ze heeft mij laten kennismaken met de vele toepassingsmogelijkheden van LinkedIn, zonder dat ik overvoerd raakte door informatie. Ik heb Judith in alle opzichten ervaren als een professional die ook oog heeft voor cursisten die minder vaardig zijn met social media. Dat blijkt ook uit haar zorgvuldige nazorg, die mij ertoe heeft aangezet echt met LinkedIn aan de slag te gaan en ook rendement te halen uit de training.
Dit is wat Bianca van trainer Judith de Pagter vindt:
Ik heb onlangs een workshop over LinkedIn van Judith mogen bijwonen. Judith presenteert heel helder, in een vlot tempo en met heel veel enthousiasme. Ze wist me tot het eind toe geboeid te houden en ik verliet de workshop dan ook met veel energie en waardevolle tips. Een aanrader!
Wat zijn de kosten van deze training?
Vanaf 1 januari 2022 zijn de kosten van deze 3 uur durende training per deelnemer: € 179,00 excl. 21% BTW, inclusief digitaal certificaat van deelname en E-book, presentatie in PDF.
Beperkt aantal plaatsen
Er is slechts plaats voor maximaal 6 deelnemers in de digitale trainingsruimte. Dus wacht niet te lang met boeken, want vol is vol.
Informatie & lestijden:
Deze cursus wordt online gegeven via ZOOM.
Deze cursus duurt 3 uur en wordt in principe 1x per maand gegeven op donderdag. Omdat online les geven vermoeiender is voor de docent en voor de cursist, is deze cursus opgesplitst in 2 dagdelen op dezelfde dag met een lange pauze tussendoor. Deel 1 duurt 2 uur (van 10.00 tot 12.00 uur) en deel 2 duurt 1 uur (van 14.00 tot 15.00 uur)
De cursus gaat altijd door, Maximaal kunnen er 6 deelnemers meedoen, zodat individuele aandacht voldoende gewaarborgd is.
Mijn unieke garantie
Vraag jij je af of deze training voor jou de moeite waard is? Ik bied je een unieke garantie waarbij je als je niet tevreden bent, dezelfde avond van de training mij per e-mail kunt laten weten waarom je niet tevreden bent. Je krijgt dan je complete investering retour. Waarom doe ik dat? Ik wil graag alleen super enthousiaste klanten die het gevoel hebben dat deze investering dubbel en dwars waard geweest is.
Judith de Pagter
PS: Het lijkt mij super leuk om met jou aan de slag te kunnen gaan zodat het jou ook gaat lukken om LinkedIn succesvol in te zetten als ondernemer! Zie je dan!