Zeker, ze bestaan nog. Vacatures in de krant met de oproep om je sollicitatiebrief met CV per post te sturen naar de afdeling personeelszaken. Maar de kans dat ook in die sollicitatieprocedure jouw profiel online wordt gecheckt, is aanzienlijk. En dat betekent dat je je zaakjes op de verschillende sociale media sowieso in orde moet hebben. Waarom dan niet meteen er iets meer van maken en vooral ook meer mee doen?
Gebruik maken van social media
Tegenwoordig worden bijna alle vacatures online gezet. Je kan een nieuwe baan vinden op de verschillende vacaturebanken, bij werving & selectiebureaus, maar ook op sociale media als Facebook en LinkedIn. Sterker nog: headhunters en recruiters speuren het internet af op zoek naar passende kandidaten voor banen die ze in hun portefeuille hebben. Op Twitter vragen ze of je mensen kent met een bepaald profiel. Deze vacante posities worden dus niet eens als concrete vacature online gezet. Laat staan dat ze als advertentie de krant halen.
Netwerken en opvallen
Goed dus om te weten dat er professionals zijn die dagelijks online op zoek zijn naar mensen zoals… jij misschien?! De vraag is of ze jou ook weten te vinden? Hoe zichtbaar en vindbaar ben jij online om wat je kan en waar je naar op zoek bent? Hoe groot is je netwerk? Heb je een profiel op LinkedIn? Staat daar ook de informatie in die recruiters nodig hebben?
Geef je LinkedIn kennis een boost
Het lijkt misschien allemaal wat veel en ingewikkeld. Tijdens de workshops ‘Aan het werk via LinkedIn‘ leer je hoe je met behulp van LinkedIn je kansen op een nieuwe of betere baan kan vergoten. Er is nog een plekje vrij op vrijdag 14 juni van 9.30 tot 12.30 uur of op woensdag 3 juli van 13.30 tot 16.30 uur. Locatie: Soest. Kosten: € 159,00 excl. BTW.