LinkedIn training in company? Klik op deze link om offerte aan te vragen!

Help! Ik kan niet meer inloggen

De afgelopen weken kreeg ik enkele vragen – of liever gezegd: noodkreten – van mensen die geen toegang meer hadden tot hun LinkedIn-account. Voor mij aanleiding om deze maand in twee blogs wat meer te vertellen over zorgvuldig accountbeheer. Want als je dat goed inricht en onderhoudt, voorkom je problemen als niet meer kunnen inloggen.

Ander mailadres

De eerste noodkreet had te maken met een mailadres dat niet meer bestond. Je kent dat wel. Je wisselt van internetprovider of je hebt een zakelijk mailadres gebruikt voor je LinkedIn. Als je dan van werkgever verandert, wordt je mailadres opgeheven. Je kunt je dan wenden tot de Helpdesk van LinkedIn, maar daar ben je wel even zoet mee. Je dit voorkomen door een 2e mailadres toe te voegen aan je account en deze op tijd primair te maken. Ik leg je uit hoe je dat aanpakt.

Toevoegen 2e mailadres

Ga op je profiel naar IK | INSTELLINGEN EN PRIVACY

Ga daarna naar AANMELDING EN BEVEILIGING (links in de index) en daarna naar E-MAIL ADRESSEN | E-MAIL ADRES TOEVOEGEN. Voeg je nieuwe e-mailadres toe en geeft het wachtwoord van LinkedIn op. Je krijgt meteen een e-mail van LinkedIn ter bevestiging. Daarin zit een link die je moet activeren. Daarna heb je twee e-mailadressen in je profiel staan.

Primair emailadres

Let op. Je kunt er maar één e-mailadres PRIMAIR maken. Dat is dan ook het e-mailadres waarmee je inlogt in LinkedIn en dat is ook het e-mailadres dat jouw 1e graad connecties kunnen zien. Denk daar dus even goed over na. Wil je bijvoorbeeld jouw persoonlijke e-mailadres delen met jouw – vooral zakelijke - connecties? Er zijn mensen die speciaal voor sociale media een apart e-mailadres (gmail of hotmail) aanmaken. Het nadeel daarvan is dat je verschillende mailboxen moet beheren, met de kans dat je daardoor berichten mist.

Tip

Zodra je weet dat een e-mailadres van jou wordt gedeactiveerd, ga je via IK | INSTELINGEN EN PRIVACY | AANMELDING EN BEVEILIGING | E-MAIL ADRESSEN | bij het adres dat je primair wil maken, klik je op PRIMAIR. Zie screenshot hieronder.

Als je dat hebt gedaan, dan kun je het e-mailadres dat je wilt verwijderen, weghalen door op VERWIJDEREN te klikken.

LET OP: Door deze actie moet je vanaf nu inloggen op LinkedIn met het nieuwe primaire e-mailadres en hetzelfde wachtwoord, maar dat spreekt voor zich, denk ik.

Meer weten?

Was dit blog voor jou een eyeopener en realiseer jij je dat er zeker nog meer interessante informatie is over LinkedIn, waar jij je op dit moment niet bewust van bent; check dan eens ons gevarieerde aanbod van cursussen en andere producten die er allemaal gericht zijn op het opschroeven van het kennisniveau van LinkedIn, zodat je er gemakkelijker mee werkt en meer rendement uit haalt.