Haal meer uit je FEED op LinkedIn

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: je feed op LinkedIn bevindt zich op je homepagina, direct onder het blokje BIJDRAGE SCHRIJVEN. Het is de tijdlijn, waar bijdragen verschijnen uit je netwerk en waar ook gesponsorde berichten tussen staan.

Welke bijdragen krijg je hier te zien?

Het zijn de bijdragen van:

  • je eerstegraads netwerk
  • je tweedegraads netwerk (als iemand uit je 1e graad iets interessant vindt of er commentaar op geeft)
  • bedrijven die je volgt
  • influencers die jij volgt
  • interessegebieden # (onderwijsinstellingen, vakgebieden en andere groepen) die je volgt.

Je FEED beïnvloeden

Tijdens trainingen en workshops krijg ik regelmatig de vraag hoe LinkedIn de feed bepaalt en of je er invloed op kan uitoefenen. De algoritmes van LinkedIn stellen je feed samen op basis van jouw instellingen, informatie en gedrag op LinkedIn. Standaard staat de feed ingesteld op ‘sorteren op populair’. Je kan dat rechts van de lijn boven de feed zien. Zodra je op het driehoekje klikt, kan je de samenstelling van de feed veranderen door voor ‘sorteren op recent’ te klikken. Je krijgt dan de bijdragen in chronologische volgorde te zien. Dat kan interessant zijn als je snel wilt reageren op bepaalde oproepen, zoals ‘wie kent nog een goede …’ Na vier uur of zodra je LinkedIn afsluit, wordt de instelling van je feed vanzelf teruggezet naar ‘sorteren op populair’.

Je FEED verrijken

Als je meer wilt zien dan de bijdragen van je huidige eerste- en tweedelijns netwerk, influencers en interessegebieden, kan je de feed verrijken. Kies een bijdrage in je feed  -het maakt in dit geval niet uit welke – en klik op de drie stippen rechtsboven in de bijdrage. Helemaal onderaan zie je MIJN FEED VERBETEREN. Zodra je daarop klikt, kom je op een pagina waar je meteen ziet hoeveel volgers jij hebt en hoeveel personen, bedrijven, influencers en interessegebieden jij volgt op LinkedIn. Daaronder doet LinkedIn jou allerlei suggesties om te volgen. Ook deze lijst is samengesteld op grond van jouw profiel, je voorkeuren en je gedrag op LinkedIn. Als je klaar bent, klik je rechtsboven op GEREED en is je feed verrijkt.

FEEDS uitzetten

Zo gemakkelijk als je personen, bedrijven en interesses kunt toevoegen aan je feed, zo eenvoudig kan je ook bijdragen uitzetten. Misschien had je de opties al gezien toen je op de drie stippen klikte. Per bijdrage kan je bepalen of deze wilt verwijderen uit je tijdlijn. Je kan er ook voor kiezen om de auteur van de bijdrage niet meer te volgen. Je connectie blijft dan wel gehandhaafd, maar je krijgt geen bijdragen meer te zien. Je kan dat bijvoorbeeld doen bij iemand die nogal nadrukkelijk aanwezig is op LinkedIn met dingen die jou wat minder interesseren.

Méér doen met LinkedIn

De drie puntjes in een bijdrage bieden nog meer opties, die voor zich spreken. Door er gebruik van te maken, verbeter je zelf de kwaliteit van je tijdlijn en kun je meer doen met de tijd die je besteedt aan LinkedIn. Er zijn natuurlijk nog veel meer weetjes, trucs en handigheidjes die je plezier en rendement met LinkedIn vergroten. Wil je daar meer over weten? Abonneer je dan op de nieuwsbrief van desocialmediatraining.nl. Je ontvangt dan 11x per jaar een nieuwsbrief met daarin tips over social media in het algemeen, LinkedIn, Facebook, Instagram, WordPress, Mailchimp en SEO. Tegelijkertijd ontvang je ons actuele trainingsaanbod.

Delen met je netwerk? Klik hier:Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

, , , , , , ,

Reageer jij als eerste?

Geef een reactie