Zeker als je net bent begonnen als zelfstandig ondernemer, gaan tijd en kosten al snel voor de baten uit. Je moet van alles regelen. Je moet je bedrijf inschrijven bij de Kamer van Koophandel, je moet een administratie opzetten voor je financiën, je hebt een huisstijl nodig en visitekaartjes. Het kost allemaal tijd en allemaal geld. Is een website nog een brug te ver, maar je wilt wel met je bedrijf online aanwezig zijn? Overweeg dan om een Facebook en/of Linkedin bedrijfspagina te maken. Dat is gratis!
Een bedrijfspagina op Linkedin
Door op Linkedin een bedrijfspagina aan te maken, kan je al je directe relaties kennis laten maken met je onderneming. Je kan alleen een bedrijfspagina maken vanuit je persoonlijke profiel. Je klikt op ‘Interesses’ en dan op ‘Bedrijven’. Nadat je je bedrijfsnaam en mailadres hebt ingevoerd, kan je alle informatie over je bedrijf toevoegen inclusief allerlei zoekwoorden. Zorg ook voor goed beeldmateriaal, dat onderscheidend is ten opzichte van je persoonlijke profielpagina. Als je alles klaar hebt, kan je beginnen aan het creëren van naamsbekendheid, door bijvoorbeeld regelmatig updates te plaatsen en je met je bedrijf aan te sluiten bij interessante groepen.
Je bedrijf kan ook op Facebook
Niet alleen Linkedin in, maar ook Facebook biedt je de mogelijkheid om een bedrijfspagina aan te maken. Afhankelijk van de aard van je bedrijf en je doelgroepen, kan Facebook heel interessant zijn om een vriendenkring te creëren rondom je onderneming. Facebookgebruikers die geïnteresseerd zijn in je diensten of producten, kunnen je ‘liken’ en gaan ‘volgen’. Op die manier krijg je een groep mensen die de eerste stap hebben gezet om klant van je te worden. Ben je ondernemer en wil je snel aan de slag met Linkedin en Facebook, dan kan je terecht bij desocialmediatraining.nl. Hier worden aparte cursussen aangeboden voor het maken van een bedrijfspagina op Linkedin of Facebook, maar ook in combinatie.
Veel succes met het maken van je bedrijfspagina’s. Ik ben benieuwd naar je ervaringen en resultaten!