Steeds meer bedrijven zijn zich bewust hoe belangrijk het is om je goed te profileren via social media. Organisaties die zich primair richten op de consument, weten intussen hoe ze kanalen als Facebook en Instagram kunnen inzetten. Daarnaast is het voor elk bedrijf interessant om een bedrijfspagina aan te maken op LinkedIn. Toch zijn daar nog veel vragen over, merk ik in mijn training. Zo gaf ik laatst een training bij een organisatie die jaren geleden voor het bedrijf een persoonlijke pagina op LinkedIn hadden aangemaakt. Tijdens de training kwam de vraag naar voren wat er anders is aan een bedrijfspagina en wat er de meerwaarde van is. Ik pakte de flipover erbij en zette de verschillen op een rijtje.
Persoonlijke pagina versus bedrijfspagina
Hoewel het bovenstaande overzicht niet volledig is, geeft het wel de belangrijkste verschillen weer en laat het duidelijk zien wat de meerwaarde is van een aparte bedrijfspagina.
Nieuw: Contacten uitnodigen de bedrijfspagina te volgen
Momenteel implementeert LinkedIn een functionaliteit waarmee je als beheerder connecties van je persoonlijke profiel kunt uitnodigen om je bedrijfspagina te volgen. Op het moment van het schrijven van dit blog, heeft een deel van de LinkedIngebruikers deze optie al wel en anderen nog niet. Zelf sta ik ook nog in de wachtrij, maar gelukkig kon ik gebruik maken van het profiel van collega Corinne Keijzer. Je vindt de nieuwe functie in de beheermodus aan de rechterzijde.
Laat even van je horen
Ik zou het leuk vinden om van je te horen of deze nieuwe functie bij jou al actief en wat je ervan vindt.
Wil je meer weten over de mogelijkheden die LinkedIn jou en je bedrijf te bieden heeft? Overweeg dan eens, afhankelijk van je niveau, een van de volgende cursussen te volgen: Basisvaardigheden LinkedIn voor de ondernemer, Meer klanten met LinkedIn.
Je kunt ook met mij als individuele coach in LinkedIn werken of mij een voorstel laten maken voor een in-company training over LinkedIn.