Per 15 juni 2024 verhuizen wij naar ABOG Business Centre – Vernadiumweg 25 – Amersfoort

Dat is slim!

Zegt een cursist in mijn LinkedIn training van vorige week. Dan heb ik het over het stelselmatig uitnodigen van bezoekers die op jouw LinkedIn profiel gekeken hebben.

Waarom zou je dat doen? Je kent die mensen toch helemaal niet?

Dat zijn vaak vragen die cursisten in mijn training stellen.

Ik kijk daar anders naar. Omdat je zichtbaar bent op LinkedIn via het schrijven van een BIJDRAGE of een ARTIKEL, komen er nieuwe bezoekers op je profiel kijken. Deze bezoekers zijn al in jou geïnteresseerd, anders zouden ze niet op je profiel komen.

Waarom zou je dan niet de moeite nemen om deze bezoekers met een persoonlijk bericht te bedanken en te vragen of je iets voor ze kan betekenen?

Ik vergelijk het met dat iemand op je deur klopt, maar je doet de deur niet open!

Je netwerk vergroten

Ik heb in een eerder blog het digitale netwerk al eens vergeleken met een theater. Je online netwerk is het publiek in jouw online theater dat op de hoogte wil blijven van wat jij te vertellen hebt.

Waarom zou je daar dan niets mee doen? Dat is toch zonde?

Bezoekers van je profiel zijn al een beetje enthousiast geworden over wie je bent en wat je op LinkedIn vertelt. Dus het is juist slim om deze bezoekers toe te voegen als een connectie. Uiteraard wel met een persoonlijk bericht!

Waarom is het vergroten van je netwerk belangrijk?

Hoe groter je netwerk, hoe meer kans dat jouw communicatie meer mensen gaat bereiken.

De algoritmes in LinkedIn zorgen er namelijk voor dat niet alle communicatie meteen bij iedereen terecht komt. In eerste instantie ziet maar een deel van jouw netwerk jouw communicatie. Als er voldoende mensen binnen de eerste twee uur nadat je jouw communicatie hebt geplaats gereageerd hebben, wordt jouw communicatie verder in het netwerk verspreid en zien andere mensen jouw communicatie.

Dus hoe meer publiek jij hebt, hoe groter de kans is dat jouw boodschap meer mensen bereikt.

Er spelen echter nog meer elementen mee, bijvoorbeeld het moment waarop je communiceert op LinkedIn. Er zijn bepaalde dagen en tijdstippen waarop de kans groter is dat jouw boodschap wordt gelezen dan op andere momenten. Het weekend presteert bijvoorbeeld heel slecht.

En hoe goed jouw persoonlijke profiel eruit ziet, hoe actief je bent met het opbouwen van je netwerk en de interactie die je hebt met jouw netwerk tellen o.a. mee voor de zogenaamde SSI-score. Hoe hoger die score, hoe beter de algoritmes jouw communicatie verspreiden.

Kennis over LinkedIn verbreden?

Staat er in dit artikel voor jou nieuwe informatie en heb je het gevoel dat je wel een kennisboost kunt gebruiken? Neem contact met mij op om je wensen te bespreken: info@desocialmediatraining.nl of bel me op 06-22437335.