Content is King, ook op LinkedIn (2)

In deel 1 van Content is King, ook op LinkedIn, kon je lezen hoe je content kunt delen via een UPDATE en hoe je dat doet met een BIJLAGE in Publishing. Het delen van content is belangrijk voor je zichtbaarheid op LinkedIn. Het kan bijdragen aan je strategische doelen, zoals het vergroten van je netwerk of het versterken van je expertisestatus. In dit tweede deel neem ik je mee in het delen van content via GROEPEN en hoe je dat doet via de BEDRIJFSPAGINA.

Hoe actief ben jij in groepen op LinkedIn?

Tijdens de trainingen en workshop valt het mij iedere keer op dat veel deelnemers wel lid zijn van groepen op LinkedIn, maar daar niet actief in participeren. Ze staan als het ware aan de zijlijn en kijken wat er gebeurt. Dat is een gemiste kans! Want juist in groepen kan je communiceren met een specifieke doelgroep. Normaal gesproken moet je maar afwachten wie op de sociale media een bericht van jou oppakt. Maar in de groepen van LinkedIn zijn mensen die dezelfde interesse, een vakgebied of regio delen. Juist in deze groepen kan het waardevol zijn om je te manifesteren en te profileren. Doe dat wel zoals het hoort. Maak geen reclame voor je product of je bedrijf, maar deel relevante content. Je kan ook naar de kennis, mening of ervaring van anderen vragen: ‘Wie heeft er ervaring met …?’ of ‘Wie kan mij helpen aan …?’ Zet anderen aan tot actie of inspireer ze om te reageren. Bedenk dat LinkedIn een netwerkplatform is en niet is bestemd voor sales.

Maak gebruik van je bedrijfspagina!

Je bedrijfspagina op LinkedIn is meer dan je online visitekaartje. Je kan via een UPDATE berichten delen met de mensen en organisaties die je volgen. Het valt mij op hoe weinig van die mogelijkheid gebruik wordt gemaakt. Vanuit je bedrijfspagina op LinkedIn mag je wèl reclame maken. Immers, degenen die je volgen zijn geïnteresseerd in jouw bedrijf. Dat kan zijn vanwege de activiteiten van je organisatie, of als mogelijke klant of misschien wel als potentiële werkgever. Wees je dus bewust van wat je deelt en waarom je het deelt. Tips en trends doen het altijd goed, net als nieuwe producten en diensten. Probeer je berichten aantrekkelijk te verwoorden en zorg voor goed beeldmateriaal.

Resumé

Je hebt dus alleen al op LinkedIn vier verschillende middelen ter beschikking om je content te delen. Kijk wat je met de content wilt bereiken en waar je doelgroep zit. Wil je meer weten over content marketing in combinatie met LinkedIn, kijk dan eens bij delinkedintraining.nl Heel veel succes! Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Delen met je netwerk? Klik hier:Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Reageer jij als eerste?

Geef een reactie