Haal meer uit LinkedIn
Blogs van Judith de Pagter - Training & Coaching in LinkedIn
LinkedIn in de horeca
Als je, zoals ik, behoort tot de generatie X, dan heb je van nature helemaal niks met internet en sociale media. Als kind was je blij dat er twee keer in de week een kinderprogramma op TV was. Het gevolg is dat het gebruiken en werken met sociale media niet vanzelf gaat. Het kost moeite en is hard werken. Maar goed, als we als generatie X iets wel kunnen, is het hard werken. Dus ook die sociale media gaat wel […]
Hoe belangrijk is video op LinkedIn?
Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Of dat waar is, vraag ik me af. Wat ik wel durf te stellen is dat een beeld eerder wordt bekeken dan dat 1.000 woorden worden gelezen. Elke minuut van de dag wordt op YouTube 300 uur aan video geplaatst. Dat is ongelooflijk veel content op jaarbasis! Het geeft een beetje het belang van video aan. Google gaat daarin mee en geeft websites met video een hogere waarde dan websites zonder bewegend beeld. […]
Koud of warm netwerken op LinkedIn?
Uitleggen hoe je online kan netwerken op LinkedIn, is een van mijn stokpaardjes. Ik kan er uren, dagen over praten. Het is de essentie van LinkedIn. Want als je zorgvuldig omgaat met je netwerk, kan jouw netwerk je enorm helpen om je netwerk verder uit te breiden. Hoe dat werkt, zal ik je in dit blog proberen uit te leggen. Weet wie je toelaat tot je netwerk Waar het heel vaak mis gaat, is het klakkeloos accepteren van uitnodigingen om […]
Wat laat je zien op LinkedIn?
Zodra je gebruik maakt van sociale media, word je geconfronteerd met de vraag in hoeverre je wat aan wie laat zien. Dat is voor tal van mensen een dilemma. Want wil je volop gebruik maken van de mogelijkheden en kansen die sociale media bieden, dan zal je je zelf ook open moeten opstellen. Wil je dat niet, dan zal het effect dat sociale media heeft, ook een stuk minder zijn. Tijdens de trainingen en workshops die ik geef, krijg ik regelmatig […]
De zorg maakt een inhaalslag met LinkedIn
Bij desocialmediatraining.nl merken we dat organisaties in de zorg bezig zijn om zich via sociale media meer te profileren. Als we hier praten over de zorg, gaat het niet alleen over de gezondheidszorg, maar ook de ouderen- en jeugdzorg. Het zijn allemaal organisaties die over een schat aan kennis en ervaring beschikken, maar worstelen met de manier waarop ze dit kunnen delen. De privacy van cliënten staat voorop, waardoor het delen van casuïstiek gevoelig ligt. En hoe maak je van […]