Als ondernemer kan je, naast je persoonlijke profielpagina op Linkedin, ook een bedrijfspagina aanmaken. Aan je persoonlijke profiel zijn vaak mensen uit het verleden gelinkt, zoals studiegenoten en mensen met wie je in het verleden hebt samengewerkt. Je bedrijfspagina verbindt het netwerk van je onderneming en je markt. Door regelmatig de bedrijfspagina te voorzien van interessante updates voor je (potentiële) klanten, creëer je een online community rondom je bedrijf. Daarnaast zorgt de bedrijfspagina ervoor dat op je persoonlijke profielpagina het logo van je bedrijf zichtbaar is.
Voorwaarden voor een bedrijfspagina op Linkedin
Niet iedereen kan zomaar een bedrijfspagina aanmaken op Linkedin. Er zijn enkele voorwaarden aan verbonden:
- Je moet een persoonlijke profielpagina hebben op Linkedin;
- Je persoonlijke Linkedin-profiel moet minimaal 15 connecties hebben;
- Je hebt een mailadres nodig waarin je bedrijfsnaam achter het @ staat. Dus met een hotmail- of gmailadres kan je geen bedrijfspagina aanmaken;
- Dat e-mail adres moet wel bij Linkedin bekend zijn.
Hoe maak je een bedrijfspagina op Linkedin?
Met Linkedin kan je in contact komen met mensen en bedrijven die je als ondernemer laten groeien. Door een bedrijfspagina aan je persoonlijke profiel toe te voegen, kom je als ondernemer nog professioneler over en vergroot je de kans dat je je netwerk kan uitbreiden. Mensen en andere bedrijven kunnen jou gaan volgen en jij kan dat met je bedrijfspagina ook bij anderen doen. Je kan vacatures koppelen aan de bedrijfspagina en natuurlijk je eigen website en andere sociale media toevoegen. Een bedrijfspagina is kosteloos en vergt niet meer dan wat kennis, tijd en regelmatig aandacht. Kom je er niet uit of wil je er meer over weten, kijk dan eens bij desocialmediatraining.nl. We verzorgen ook een training waarin de Linkedin bedrijfspagina en alle mogelijkheden die je ermee hebt, centraal staan. Klik hier aan voor meer informatie over de training en aanmeldmogelijkheden.
Begin vandaag nog met je bedrijfspagina
Je werkt vanuit je persoonlijke profielpagina op Linkedin. Daarin open je in de bovenste menubalk INTERESSES. Daar kies je voor BEDRIJVEN. Dan ga je rechts in je scherm naar BEDRIJFSPAGINA MAKEN en kies je vervolgens voor MAKEN. Voer je bedrijfsnaam en het emailadres in en bevestig dat jij geautoriseerd bent om deze bedrijfspagina aan te maken. Klik daarna op DOORGAAN en vul de rest van het formulier in. Je kan meteen je logo en een foto voor de header toevoegen. Let goed op dat de formaten en extensies die je gebruikt, voldoen aan de eisen die Linkedin eraan stelt.